Tack och hej då!

För ganska exakt ett år sedan fick vi veta att L skulle få bli vår. Stor lycka!

Vi hade sedan tyvärr stor otur och snavade på mållinjen för att slippa den nya sydkoreanska adoptionslagen och hamnade i ett vakum av ovisshet. Väntan var jobbig, emellanåt hemsk, vi var även hela tiden nervösa för att den nya lagen skulle medföra något som gjorde att vi inte längre kunde få honom. Men så i april fick vi äntligen åka och träffa honom!
Nu har tingsrätten här i Sverige tagit sitt beslut, vi är hans vårdnadshavare, vi kan ge honom hans svenska namn, han är svensk medborgare.

Resan till L är slut, han är hemma.

Förutom lite småpill om fakta, min tanke med bloggen var ju delvis att skapa en bra bas med info om adoptionsprocessen, så blir detta mitt sista inlägg här på bloggen.

Lycka till alla ni som väntar och längtar på barn på ett eller annat sätt! All värme, hopp och mod till er! Resan var jättejobbig, men oj SÅ värd det:)

Tack från hjärteroten till alla som läst, och alla som skrivit och peppat eller/och delat med sig!

Stora kramar!

Jag skulle vilja avsluta mitt bloggande med en dikt som är skriven av Cecilia Ekhem.

Den andra mamman
Hon som sörjde. Hon som bar
kunde inte komma nära
Kunde inte finns kvar
ville se nån annan bära
Kunde ge ett liv en chans
den hon inte såg sig ha
Drömde att nån annanstans
skulle detta barn må bra

Tänk att jag fick plats i drömmen
blev den som får kallas mor
av ett litet barn i sömnen
få se växa och bli stor
stor i trygghet, kärlek samma
som om jag var den som bar
Jag som alltid är din mamma
Jag som alltid stannar kvar.

Om nenne11

Jag skriver om tankar och funderingar under vår resa mot efterlängtat adopterat barn. Ett ytterligare barn för oss och ett syskon till vår son.
Det här inlägget postades i Adoption, Hemma. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Tack och hej då!

  1. AG skriver:

    Tack for att du delat med dig. Stor kram

  2. Annika skriver:

    Tusen tack för din fantastiska blogg!

  3. Mia skriver:

    Vilken resa! Jag är så glad att jag fått vara med på den, här på bloggen. Jag har både skrattat och gråtit, känt med er.. Nu är jag bara otroligt glad för allas eran skull! Tack för du delat med dig! StorStor Kram

  4. Sandra skriver:

    Otroligt många tack för att vi fått följa dig och din familj mot att bli 4. Jag har nu startat upp min blogg, med inspiration och hyllning till din som jag sparar som en jättebra blogg. Jag hoppas verkligen vi får användning för dina SK-tips framöver.
    NI som läser denna blogg får nu gärna börja läsa min.
    http://tvaskablitre.wordpress.com/

    All lycka till för hela er familj!! Kram

  5. Sofia skriver:

    Tack för att du delat med dig av er resa. Så härligt att läsa att den trots omvägar och hinder fick ett så lyckligt slut. Vill också berömma dig för ditt fina, målande sätt att skriva. Dina ord har verkligen berört!

Kommentera

